دسته : اخبار,حوادث,فرهنگ و هنرتاریخ: 1402/12/28
تاکیدمقام انتظامی برلزوم آشنایی با تهدیدات فضای مجازی: کلاهبرداری‌ اینترنتی و برداشت غیرمجاز از حساب بانکی شهروندان

فرماندهی انتظامی گلستان بر ضرورت آشنایی شهروندان با تهدید و آسیب‌ها قبل از حضور در فضای مجازی تاکید کرد.

۷۰ درصد جرائم، برداشت غیرمجاز از حساب بانکی شهروندان و کلاهبرداری‌ اینترنتی از شهروندان است.

فرمانده انتظامی گلستان از تشکیل بیش از ۲۷ هزار پرونده در مراکز مشاوره و مددکاری کلانتری‌های استان با تلاش کارشناسان این مراکز، و مصالحه بیش از ۸۱ درصد از این پرونده‌ها خبر داد.

سرویس اجتماعی، یحیی آذری، خبرنگار

به گزارش نیمروز گلستان، سردار دادگر در نشست خبری پایان سال خود با اصحاب رسانه با بیان اینکه حس ایثارگری، تلاش و خدمت به مردم در پلیس نهادینه شده است اظهارکرد: پلیس در مسیر تحقق آرمان‌های انقلاب و فرامین مقام معظم رهبری با تمام وجود برای تامین نظم و امنیت مردم فهیم استان تلاش می‌کند.

سردار دادگر گفت:ضرورت دارد شهروندان محترم قبل از حضور در فضای مجازی با آسیب‌ها و تهدیدات آن نیز آشنا شوند. وی از کشف بیش از ۹۲ درصد از جرایم فضای مجازی استان از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد و گفت: بیش از ۷۰ درصد از جرایم این حوزه مربوط به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی شهروندان و کلاهبرداری‌های اینترنتی بوده است.

فرمانده انتظامی استان گلستان تاکید کرد: ضرورت دارد شهروندان محترم قبل از حضور در فضای مجازی با آسیب‌ها و تهدیدات آن نیز آشنا شوند تا مبادا گرفتار افراد کلاهبردار یا دیگر متهمان این حوزه شوند.

سردار سعید دادگر با تاکید بر اینکه برخورد با سارقان یکی از اولویت‌های سال ۱۴۰۲ بود که با تلاش همه همکاران سختکوش اقدامات بسیار خوبی انجام شد البته باید اذعان کرد که همکاری مستقیمی که دستگاه قضائی استان داشته و ماحصل آن به کاهش معنا دار ۱۴ درصدی سرقت در گلستان منجر شده که قابل تقدیر است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مأموریت‌های بزرگ ما امنیت برگزاری انتخابات بوده است که با حضور بیش از ۴۵۰۰ نفر نیرو به خوبی پا سر گذاشته شد و خوشبختانه شاهد هیچ مشکلی نبودیم از آغاز طرح امنیت نوروزی در استان با شعار آرامش در بهار طبیعت و قرآن خبر داد وخاطرنشان کرد: در حوزه سرقت مسلحانه با ۱۸ درصد کاهش مواجه هستیم که عملکرد خوبی را نشان می‌دهد.

 

⭕️ کیف قاپی را سهل ترین و بیشترین نوع سرقت در استان ⭕️

فرمانده انتظامی استان گلستان کیف قاپی را سهل ترین و بیشترین نوع سرقت در استان ذکر کرد و گفت:تلاش برای کاهش سرقت از اهداف انتظامی استان است که از ابتدای سال تاکنون ۳۹ طرح دستگیری سارقین با ۷۳۰ مورد دستگیری از سوی پلیس آگاهی پیاده سازی شد.

فرمانده انتظامی گره‌های ترافیکی که استان را با مشکل مواجه کرده از نگرانی‌های موجود در حوزه راهرو و پلیس راه نام برد و اظهار کرد:متاسفانه برخی تصمیم گیری ها در شهر سازی این مشکلات ترافیکی را موجب شده است. وی ضمن اشاره به تصادفات درون شهری گفت: بیش از ۵ هزار نفر مجروح درون شهری گلستان بوده است که ۷ درصد کاهش را نشان می‌دهد و یکی از دلایل کاهش تصادفات، برخورد با موتور سواران متخلف بوده که متاسفانه موتور سواران ۳۹ درصد از متوفیان برون شهری را شامل می‌شود.

🔹️کشف بیش از ۴۳۰ میلیارد تومان کالای قاچاق از ابتدای سال تاکنون🔹️

فرمانده انتظامی گلستان با اشاره به کشف بیش از ۴۳۰ میلیارد تومان کالای قاچاق از ابتدای سال تاکنون در استان، از خبرنگاران بعنوان حلقه واسط بین پلیس، مردم و سایر دستگاه‌ها نام برد و افزود: رسانه ها با آگاهی بخشی زمینه ساز رشد، توسعه و ارتقاء احساس امنیت در جامعه هستند.

وی با بیان اینکه بهترین لحظات برای پلیس زمانی است که گره‌ای از مشکلات شهروندان باز کرده و آنان را خوشحال کنیم اظهارکرد: امروز پلیس اسلامی افتخار می‌کند که برای دفاع از امنیت مردم شبانه روز تلاش می‌کند در سالی که گذشت ماموریت‌های فراوان و مهمی داشتیم که به لطف الهی، تلاش شبانه روزی همکاران خدوم انتظامی و همکاری خوب مردم و رسانه‌ها آن‌ها را با موفقیت پشت سر گذاشتیم.

زحمات خالصانه و صادقانه خبرنگاران برای ارتقاء احساس امنیت و فرهنگ سازی در جامعه حقیقتا جای تقدیر و تشکر دارد.

این مقام ارشد انتظامی با تاکید بر لزوم مطالبه گری رسانه‌ها از دستگاه‌های متولی در خصوص نظم و امنیت، افزود: زحمات خالصانه و صادقانه خبرنگاران برای ارتقاء احساس امنیت و فرهنگ سازی در جامعه حقیقتا جای تقدیر و تشکر دارد.

سردار دادگر با توجه به مهمانپذیر بودن استان، از آغاز طرح نوروزی “آرامش و امنیت در بهار قرآن و طبیعت”خبر داد وگفت: این طرح یکی از مهمترین ماموریت‌های پلیس در سال است که تمهیدات ویژه‌ای را در کنار دستگاه‌های خدمات رسان برای رفاه حال مردم و مسافران در نظر گرفته ایم.

فرمانده انتظامی گلستان از کشف ۸ تن و ۷۳۳ کیلوگرم انواع مواد افیونی یاد کرد و گفت: پلیس در کنار اقدامات انتظامی، برنامه‌های متنوع فرهنگی و آموزشی نیز درخصوص مبارزه با مواد مخدر در جوامع هدف برگزار می‌کند که اثرات مطلوبی نیز در راستای پیشگیری از اعتیاد داشته است.